Pages

homeaboutcontactwebsite

July 3, 2013

OUR WORK: Gold & Pink Lace Invitations

I designed this invitation a while ago and presented to a couple of clients as an option for their invitation, but none of them choose it. I loved since day one so when I had to design an invitation for my own bridal shower, I knew which one I wanted. I have love lace all my life so I was sure this design and color palette would represent me all the way. 
The lace motive is blind embossed on the paper, the text is printed in a dark pink and the envelope is made in golden metallic paper. The names on the envelope were made by hand with gold ink by calligrapher Marta Elisa Molina. 

Diseñe esta invitación hace ya bastante tiempo y se la presente a varios clientes como una de las diferentes opciones para sus invitaciones. Ninguno de ellos la eligio, lo cual siempre me pareció inaudito ya que yo la ame desde el primer día. Asi que llego el día en que tenía que diseñar la invitación para mi propia despedida de soltera e inmediatamente supe que por el amor que siempre le he tenido al encaje, éste diseño y paleta de colores me representaba en todo sentido.
El detalle del encaja esta realzado para dar solamente la textura mientras que el texto esta impreso en tinta color palo rosa y el sobre es dorado metálico con rotulación a mano con tinta dorada por la caligrafa Marta Elisa Molina.



PHOTOS AND DESIGN BY OLGA AGUILAR © 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...