Pages

homeaboutcontactwebsite

April 27, 2012

Typography & Music

This week I mentioned my love for typography and I wanted to share a video of one one my favorite artists, Miguel Bose. I love his music but also his style, which has evolved during the years but has always remained authentic and recognizable to him. The original version of this is song is one of my favorites but this duet with Gloria Gaynor I really love. I am obsessed with her Spanish accent and the feminine touch she gives to this awesome song. I love the fact that the video is purely typographic and that playing with sizes, strokes, colors and angles any thing can be expressed.

Ya que esta semana mencione mi amor por la tipografía, les quería compartir un video de mis artistas favoritos de todos los tiempos, Miguel Bosé. No solo me encanta su música si no que tiene un estilo que ha ido evolucionado atraves de los años pero que siempre ha sido muy peculiar y reconocible. Esta canción en su versión original, me encanta pero con Gloria Gaynor, me fascina. Me encanta el acento de ella y la feminidad que le da a la canción con su voz. Mientras que en el video me encanta el uso de tipografía únicamente, que jugando con tamaños colores y ángulos se puede expresar muchos cosas.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...